زنان و قدرت

پاینده ایران 

  

در اروپا به طور میانگین بیش از ۳۴ درصد از کرسی‌های پارلمانی در دست زنان است. رهبران زن در اروپا مانند بانو مرکل و خانم تاچر طولانی‌ترین دوره‌های رهبری در جهان را به عهده داشتند. هم اکنون رهبر بیش از ۶ کشور اروپایی دست زنان است. در هلند همه رهبران شرکت کننده در ائتلاف دولت خانم سانا مارین زن هستند و خانم مارین جوان‌ترین نخست‌وزیر جهان است. معاون رئیس جمهور آمریکا یک زن سیاهپوست است. بانو بندارانایکه به عنوان اولین نخست‌وزیر جهان در سریلانکا قدرت را به دست گرفت و ۳ دوره به مردم خدمت کرد. در هند (خانم گاندی)، در پاکستان (خانم بوتو) هم از رهبران قدرتمند زن جهان محسوب می‌شدند.

 

اکنون امام جمعه یزد گفته است غربی‌ها از زن برای خوشگذرانی و شهوت‌رانی استفاده می‌کنند!‌

آقایان برای توجیه حجاب که همواره نزد بانوان ایرانی محترم بوده است به گفتن سخنان بیهوده ناشی از کم عقلی می‌پردازند.

خانمی که روسری خود را در تهران به اعتراض از سر برافکند به چندین سال زندان محکوم شد. بانویی نویسنده و ویراستار که در مترو تهران در پاسخ به تذکر بانویی دیگر به حجاب اجباری اعتراض کرد دو ماه در بازداشت ماند و پس از اقرار به گناه به ترکیبی که دولت می‌پسندد و بدون اثبات جرمی با ۸۰۰ میلیون تومان وثیقه آزاد شد و در برابر زندان با روسری افتاده عکس گرفت. 

 

وقتی زنان ایران حتی رجل سیاسی نیستند و ده‌ها زن ایرانی دگراندیش هم اکنون در زندان‌ها به سر می‌برند و کوچک‌ترین اعتراض به سامان حکومتی با عنوان «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم» تلقی می‌شود آیا این به معنی بزرگداشت زن ایرانی است؟ ولی در اروپا ۳۴ درصد زنان پارلمان برای شهوت‌رانی و خوشگذرانی نماینده شده‌اند؟

 

@paniranist_party