گزارش مراسم گرامیداشت سالروز درگذشت سرور محسن پزشکپور (1396)

دیروز آدینه 15 دی 1396 نیز به مانند سال های گذشته، گروهی از اندامان و یاران و پیشکسوتان حزب به مناسبت هفتمین سالروز جاودانگی و برای ادای ادب به پیشگاه پر شکوه رهبر جاوید نهضت پان ایرانیسم سرور محسن پزشکپور بر سر مزار ایشان حاضر شدند.

پس از نثار تاج گل، سرور استاد جعفری عضو شورای عالی رهبری حزب سرآغاز را صلا دادند و سپس باشندگان به سخنان گهربار و نویدبخش سرور منوچهر یزدی سخنگو و عضو شورای عالی با جان و دل گوش فرا دادند.

چکیده ای از سخنان امروز ۱۵ دی ماه ۱۳۹۶ سرور یزدی بر مزار رهبر جاوید حزب، سرور محسن پزشکپور:
«متأسفم که امروز دبیر کل شایسته ما بانو صفارپور در میان ما نیستند هرچند برای انجام تکلیفی دیگر و رسالت پاسداری از حریم خانواده در جای دیگرند اما یقین داریم دلشان اینجا با ماست. غمگین از یلدای تاریخ ایران بودیم اما امزوز این بشارت است که شب یلدای ایران رو به پایان است. پندار (سرور محسن پزشکپور) خروش فرزندانش را در سراسر ایران شنید. این صدا، صدای پان ایرانیسم بود و برخاسته از هویت، تاریخ و فرهنگ ملی. این فریاد، فریاد فرا مذهبی و فرا فرقه ای بود چراکه توانست مجموع مطالبات مردم ستمدیده ایران طی این ۴۰ سال را بازپخش و بازگو کند و به سمع و نظر جهانیان برساند. من قبلاً هم اشاره کرده بودم: نه حوادث ۸۸ سیاسی بود و نه رویداد امروز اقتصادی، بلکه یک تعارض اجتماعیست برای رسیدن به عدالت، تعارض میان القای یک ایدئولوژی انقلابی و مذهبی با فرهنگ ملی. این تعارض امروز به انتهای خط رسیده و منتهی به خروش عدالت طلبانه ملت ایران شد برای ایجاد یک بنای جدید سیاسی. در این راستا است که سپاس داریم خدای ایران را که به این فراز تاریخی «پروردگارا خانواده های ما تو را ستایش کردند و تو میهن ما را از گزند اهریمنان نگه داشتی، که نخستین آهنگ ستایش در سراسر گیتی از سوی ملت ایران است» اکنون پاسخ داد و ایران را از میان این توفان سهمگین ۴۰ ساله رهانید. یاد قهرمانان ملی را گرامی می داریم از جمله سرور پندار که در اینجا آرمیده و نیز برادرش احسان که او نیز افسری شایسته در ارتش ایران بود و تا آخرین روزهای زندگی فرزند خلف ایرانزمین ماندند. به هر دو درود می فرستیم؛ یقین دارم که روان دو شهید همچنان شاد است، یقین دارم که روان شما ناظر این خیزش بزرگ ملت است، خیزشی که من نامش را جنبش پان ایرانیستی می گذارم چراکه بازگشت به تاریخ و هویت و فرهنگ ملت ایران از همه جنگ های زرگری و فرقه ای عبور کرده. امیدواریم طلیعه ای که شاهدش هستیم به بهترین شیوه منجر به پیروزی شود. سرور پندار فراموش نکردیم که گفتید انقلاب آینده از مساجد شروع خواهد شد، اینک شروع شده اگر مسجد را به عنوان پایگاههای توده های مردم بدانیم، مشعل فروزان پیروزی را از دوردست ها شاهدیم».

در ادامه طنین "هفت پیمان" که با صدای کوبنده سرور مهندس کیوان زارع فضای بهشت بی بی سکینه در کمالشهر کرج را آکنده بود، پایان بخش این مراسم بود.