ظلم به تبریز
3 فروردین ۱۴۰۳

 پاینده ایران

ظلم به تبریز

در نتیجه انحراف دست‌اندرکاران شهرداری و ارشاد تبریز از اصول ملی‌گرایی و وطن‌خواهی در چند روز گذشته به خانمی فرصت داده شد تا هنر دستی خود را در شهر تبریز به نمایش عمومی بگذارد. این کار دستی شامل نقاشی چهره‌های تاریخی از جمله چند تنی بود که آشکارا و با خون‌ریزی در گذشته به دنبال تجزیه آذربایجان بودند، و یک تخم‌مرغ مصنوعی بزرگ که روی آن با خط مغولی عید را تبریک گفته‌اند.  
گرچه بزرگداشت نوروز در مغولستان خود نشان از گستردگی و اصالت فرهنگ بزرگ ایران دارد ولی شادباش نوروزی در درون مرزهای سیاسی کنونی ایران باید به خط فارسی باشد تا میلیون ها ایرانی معنی آن را بدانند و نه با خطی مهجور برای مردم ایران که شاید کمتر از ده نفر هم در آن شهر معنی نوشته را نمی‌دانند.
گرچه مواد نمایشی این خانم پس از اعتراض گسترده مردم تبریز برچیده شد ولی در پشت چنین حرکت مسئولان دولتی در تبریز و نمایش مضحک آن خانم توطئه‌ای دیده می‌شود که مدت‌ها است به راه‌های متعدد مورد حمایت دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی در خطه آذربایجان هر از گاهی رخ می‌دهد: از ایجاد تفرقه بین آذری ها و کردها گرفته تا درخواست متولیان نظام برای اختصاص درآمد شرکت‌هایی چون مس سنگون به استان آذربایجان و تا تبلیغ های آشکار تیم فوتبال تراکتورسازی در مکان های عمومی و استادیوم ها برای بیگانگان و کشورهای ضد ایرانی و تا سخنرانی های رسمی دست‌اندرکاران دولتی مرتبط با تفرقه افکنی‌های قومی و تا پیشنهاد تأسیس فراکسیون ترک‌زبان ها در مجلس اسلامی (!) و یا تاسیس فرهنگستان زبان ترکی  دیده می‌شود. 
سابقه وابستگی این خانم به کشور ضد ایران و دادن جایزه به او در ترکیه خود گواهی تلاش دشمنان ایران برای تفرقه‌افکنی در درون کشور است. چنین حرکت‌هایی همواره یا از سوی متولیان دولتی مورد حمایت قرار گرفته یا از نفی آن‌ها و برخورد با عوامل وابسته به خارجی ها چشم‌پوشی شده است. 
وقتی عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی از نمایش سفره هفت‌سین در گاه دادن پیام برای سال نو خودداری می‌کند این خط در تبریز از سوی گماردگان ایشان نیز دنبال می‌شود.

۳ فروردین ۱۴۰۳ 

@paniranist_party

 
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403