مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سرور دکتر محمد رضا عاملی تهرانی (آژیر) - 1398
20 اردیبهشت 1398

پاينده ايران

 
امسال نیز چونان سال های گذشته شماری از اندامان حزب پان ایرانیست و یاران میهن پرست، سالروز شهادت اندیشمند پان ایرانیسم و آموزگار مكتب ناسیونالیسم ملت ایران روانشاد سرور دکتر محمد رضا عاملی تهرانی (آژیر) را با حضور بر مزار ایشان گرامی داشتند.
 
این مراسم با حضور سرور دکتر سهراب اعظم زنگنه (قائم مقام دبیر کل حزب) و سرور استاد قدرت اله جعفری عضو شورای عالی رهبری و نیز حضور سرور قاصدی از پیشکسوتان حزب که از بستر بیماری و با پاهایی لرزان به محفل یاران پیوستند جلوه ای از قدرشناسی و وفاداری به پیمان در فرهنگ ایرانی را به نمایش گذارد.
 
در آغاز مراسم سرور دكتر سهراب اعظم زنگنه سخنان پر احساس و آموزنده خود که از دل بر می آمد را به باشندگان و پیشگاه پر شکوه سرور آژیر پیشکش داشتند كه با استقبال ياران حاضر روبرو شد. سرور دکتر زنگنه با درود به روان پاک سرور آژیر بیان داشتند: 
در این سال های دراز كه سرباز نهضت پان ایرانیسم بوده و هستیم افتخار داریم ادامه دهنده راه بزرگمردی باشيم که به هنگام بردنشان به قتلگاه اجازه ندادند چشمانشان را ببندند تا بتوانند برای آخرین بار طلوع خورشید ایران زمین را ببینند.
 
سرور دکتر زنگنه در ادامه سخنانشان گفتند: «ما به مانند همیشه بر این پیمان هستیم که انتقام خون سرور دکتر عاملی و هزاران شهید ایران پرست دیگر را از مسببین آنان بگیریم و هرگز در مسیر این پیمان کوتاهی نخواهیم کرد». 
ایشان در پایان سخن ابراز نمودند: «امیدوارم روح بزرگ ایشان در کنار روح بزرگ سرور پزشکپور از ما شاگردانشان راضی باشند زيرا رضايت آن ها سبب سعادتمندى ما خواهد بود».
 
در ادامه سرور مهندس کیوان زارع قطعه "زهرخند" از مجموعه اثر فاخر «آهنگ های خون» و سرودی از شاعر معاصر استاد شهريار به نام "استغفارها" را خواندند كه مضمون آن اشاره به كشتن سرور دكتر عاملى داشت:
«بارالها زان همه کشتارها، وز پی روز و شب پیکارها...
"عاملی" ها تیر باران گشته اند، زنده مانده شیخ نکبت بارها...»

سپس سرور آرمیتا طبیب دخت فرهیخته روانشاد سرور ‌دکتر عبدالرضا طبیب سرودی ادبی ‌در وصف حال بزرگی های سرور آژیر را به روان پاکشان هدیه داشتند. سپس سرور بیژن جانفشان با درود به روان پاک سرور آژیر، خون دادن آژیر را نشانی از حقانیت اندیشه پان ایرانیسم دانستند و پُر رهرویی راه ایشان را آرزو کردند.

در پایان سرور قاصدی هم سرود عشق وطن و نیز سروده اى سجع گونه به نام "همت والای ایران و ایرنی" كه بيانگر دشمنی بیگانگان و نقش اروپاییان در طرح توطئه سال ۱۳۵۷ بود خواندند.

پایان بخش مراسم امروز خواندن "هفت پیمان"حزب توسط سرور مهندس کیوان زارع بود که به خامه سرور آژیر و در سال های نخست نهضت نگاشته شده است. پس از پایان مراسم تعدادی از یاران به همراه سرور قاصدی به دیدن محوطه و برج تاریخی طغرل شهر ری رفتند و با راهنمایی های استاد قنبری مسئول این مکان تاریخ، آگاهی های علمی درباره این سازه و نیز مطالبی از فرهنگ پر شکوه ایران دریافت نمودند.

 
پاينده ايران
 
 
 
 
گلباران مزار شهید سرور دکتر محمدرضا عاملی تهرانی (آژیر)
 
 
 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403