نامه حزب پان ایرانیست به دبیر کل سازمان ملل متحد پیرامون وضعیت نگران کننده فعلی ایران و خاورمیانه
15 امرداد 1396

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

این نامه از ایران، از منطقه پر از چالش و ستیز خاورمیانه، از جغرافیایی که سال هاست در آتش جنگ گرفتار آمده و منظماً بر گستره آن افزوده می شود، برای جنابعالی ارسال می گردد. این نامه از سوی حزب پان ایرانیست که رسالت خویش را در پاسداری از منافع ملی ایران و فرهنگ درخشان ملت بزرگ ایران می داند، به شما تقدیم می گردد و بیان کننده نگرانی های امروز ما و بخش وسیعی از جامعه ایران است.

اکنون صدایی متفاوت از آنچه که تاکنون از مراجع دولتی ایران شنیده اید، به شما و دیگر ارکان ملل متحد ارائه می گردد. آنچه به عنوان گفتمان جمهوری اسلامی به جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد عرضه شده، ندای همه جامعه ایرانی نبوده است. گروهی مذهبی با دیدگاه و جهان بینی ویژه خودشان نزدیک به چهار دهه بر کشور ما حکومت می کنند و آرمان های خویش را با تمام عوارضش بر ایران و منطقه گسترده اند.

حزب پان ایرانیست، ضمن احترام به تمام ادیان و باورها، سیاستی را که آمیخته با کارکرد مذهبی، قومی و نژادی باشد، قویاً نفی نموده و در چهارچوب منافع ملت ایران به دنبال روابط نیک با کلیه همسایگان و کشورهای منطقه خاورمیانه و جهان، مبتنی بر اصول حسن نیت، احترام متقابل و رعایت دیگر قواعد آمره بین المللی است؛ این، حلقه گمشده سیاست امروز است.

نفی اصول یاد شده و زیاده خواهی قدرت های منطقه ای و جهانی، چهره خونین خویش را اکنون در خاورمیانه و مناطقی دیگر از جهان آشکار کرده و مخاصمات را تدریجاً افزوده است تا آنجا که صحنه های دردناک آوارگی و کشتار مردمان بیگناه و ویرانی آثار فرهنگی و تخریب محیط زیست، وجدان بشریت را آزرده است.
همچنین دامن زدن به تنش های قومی، مذهبی، زبانی، و نژادی از سوی برخی دولت ها، کشورهای عراق، سوریه، لیبی، و یمن را در آستانه فروپاشی کامل یا تجزیه سرزمینی قرار داده است. این رویه شوم می تواند مخاصمات را نه تنها در کشورهای خاورمیانه تداوم بخشد، بلکه بی تردید شعله های آن دامان کشورهای دیگر جهان را خواهد گرفت.

رویارویی و مواجهه عربستان سعودی و متحدانش با جمهوری اسلامی ایران چالش خطرناک دیگری در منطقه خاورمیانه است که می رود جهان را با مخاصمه ای دیگر و در ابعادی گسترده تر روبرو نماید. این جنگی است که ملت ایران مطلقاً خواهان آن نیست. صداهای زیاده طلب از سوی طرفین این رویارویی هرگز مورد تأیید ما ایرانیان نیست و حزب پان ایرانیست اندیشه های جاه طلبانه و ضدّ بشری پیام آوران جنگ از سوی هر دولتی را محکوم می کند.

از سوی دیگر در کشور ما بسیاری از گروه های میهن پرست و دموکرات نزدیک به چهار دهه است که از حضور در سپهر سیاسی کشور محروم بوده اند تا جایی که برخی از اشخاص و احزاب مردمی و ملی که خواهان برقراری دموکراسی و حفظ تمامیت سرزمینی کشور هستند، حتی حق حضور در کشور را هم نداشته اند! بنابراین در شرایط موجود آنچه از تریبون های رسمی و دولتی شنیده می شود، نظر تمامی ملت ایران نبوده و نیست.

 

آقای دبیر کل!

در این شرایط غم انگیز و نامناسب نیاز است تا ارکان ملل متحد، به ویژه دبیر کل محترم، بر اساس وظایف ذاتی خویش، به طور جدی تری وارد عمل شوند و "ابتکاری نو برای صلح" را در خاورمیانه پیش ببرند؛ این ابتکار می تواند بر اصول زیر استوار گردد:

- ارائه چهارچوب کارآمد صلح به ویژه برای عراق، سوریه، و یمن با تأکید بر خلع سلاح کامل گروه های شبه نظامی و تلاش برای تغییرات لازم در بدنه هیئت حاکمه این کشورها.
- تلاش همه جانبه برای مهار مالی و لجستیک گروه های تروریستی و مجازات دولت هایی که دست اندر کار پشتیبانی از گروه های تروریستی می باشند.
- تلاش جدی برای پایان بخشیدن به فضای بسته سیاسی در کشورهای خاورمیانه که شرایط را برای دولت ها و گروه های طرفدار جنگ فراهم کرده است.
- احترام به تمامیت سرزمینی کلیه کشورها و عدم پذیرش فرایندهای تجزیه طلبانه در منطقه خاورمیانه.

 

آقای دبیر کل!

اکنون ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند فرایندهای آشتی جویانه و مسالمت آمیز است و هرگز نیازی به درگیری با کشوری دیگر را نداشته و ندارد. ایران در طول تاریخ مبشر صلح و فرهنگ انسان دوستی و بیانگذار تمدنی درخشان و کهن است. آنچه کشور ما بدان نیازمند است، تلاش برای ایجاد فضای باز سیاسی و تعامل با ملت های جهان و جلوگیری از تنش های قومی و مذهبی است.

از شما می خواهیم تا صدای گام های یک ملت را به سوی آزادی بشنوید و آن را یاری کنید. صدای ملت ایران، صدای جنگ و نفرت پراکنی نیست. ملت ایران را از رسالت تاریخیش که سازندگی، عشق به جهان هستی و بشریت است، باز داشته اند. به خواست های دموکراتیک و انسانی مردم ما بهاء دهید تا ملت ایران یک بار دیگر نقش تاریخی خویش را در توسعه صلح و فرهنگ جهانی ادا نماید.

حزب پان ایرانیست امیدوار است در روزگاری که کانون های حقوق بشر و آزادی خواه در معرض تهدید دولت های متجاسر قرار گرفته اند؛ ندای ما در هیاهوی جنگ افروزی ها و تنش ها شنیده شود.

 

با احترام فراوان
حزب پان ایرانیست - تهران
15 امرداد 1396


 

لینک متن نامه به زبان انگلیسی:
https://t.me/paniranist_party/1723

 
فرستادن دیدگاه
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
 
دیدگاه کاربران :
تاکنون هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است !
    
 
صفحه اصلی  بازگشت
 
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه 13 فروردين 1403